divendres, 15 d’abril del 2016

Ampliació T.8

Què és una WebQuest?

Una WebQuest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.
Una webquesta s'estructura en els apartats següents: pàgina inicial, introducció,
tasca, procés, avaluació, conclusió, crèdits i guia didàctica per al professorat. 2. La forma anglesa Webquest (o sovint també WebQuest), creada pels inventors d’aquesta activitat didàctica (Bernie Dodge i Tom March, de la Universitat de San Diego), és la forma més coneguda internacionalment per a designar el concepte.

Tipus de WebQuest:

  1. Curt termini: La meta educacional d'un Webquest a curt termini és l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries i es dissenya per a ser acabat d'un a tres períodes de classe.
  2. Llarg termini: Es dissenya per a realitzar-ho en una setmana o un mes de classe. Implica nombre més gran de tasques, més profundes i elaborades; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una ferramenta informàtica de presentació (PowerPoint, pàgina web,..) . Una nova modalitat inspirada en el concepte de les WebQuests creat per Bernie Dodge són les MiniQuest."
  3. ¿Miniquest?: Consistixen en una versió de les Webquests que es reduïx a només tres passos: Escenari, Tasca i Producte. Són un punt d'inici lògic per als professors que compten amb diferents nivells d'habilitat per a crear ambients d'aprenentatge en línia. Els docents nous en el món de l'Internet trobaran en les Miniquests un model intuïtiu, realitzable i que per tant els ajudarà a donar els seus primers passos en la construcció d'Activitats d'Aprenentatge Basades en la Xarxa.
Parts de la WebQuest:
  • Introducció: El propòsit d'aquesta secció és tant preparar i interès del lector.L'estudiant és el públic objectiu. Escriu un breu paràgraf aquí per introduir l'activitat Webquest per als estudiants. Aquí és on es configura l'escenari, atreure als seus alumnes, i relacionar l'experiència amb el tema general de la unitat. Aquesta secció ha de ser construït per motivar els seus alumnes a participar-hi. És també en aquesta secció que se li comunica la gran pregunta (pregunta essencial, Guiding Pregunta) que tota la WebQuest es centra a l'entorn.
  • Tasca: La tasca es centra en el que els alumnes van a fer - en concret, el rendiment culminant o producte que impulsa totes les activitats d'aprenentatge. Descriure de manera succinta i clarament quin serà el resultat final de les activitats dels alumnes. No inclogui els passos que els estudiants van a seguir per arribar al punt final, que pertany a la secció de procés. 
  • Procés: Aquesta secció descriu com els estudiants es realitzar la tasca.En aquesta secció s'inclou cada pas a seguir, els rols dels estudiants, i les eines per organitzar la informació. Per dur a terme la tasca, quines mesures han de passar pels estudiants?En aquesta secció, també s'ha de proporcionar alguna orientació sobre la forma d'organitzar la informació recopilada.
  • Recurs: En aquesta secció s'explica l'ús de la pàgina de recursos i proporciona un enllaç a la pàgina de Recursos. Els alumnes accedir als recursos en línia que ha identificat a mesura que avancen a través del procés.
  • Avaluació: En aquesta secció es descriuen els criteris d'avaluació necessaris per complir amb els estàndards de rendiment i contingut. Descriure els estudiants com s'avaluarà el seu acompliment. La rúbrica (s) d'avaluació o llista de control han d'estar alineats amb el projecte o actuació que va culminar, com s'indica a la secció tasca de la WebQuest. Explicar el procés de classificació i proporcionar un enllaç a la pàgina d'avaluació.Identificar si hi haurà un grau comú per al treball en grup davant les mides individuals.
  • Conclusió: La conclusió porta el tancament i anima a la reflexió. Resumir el que els alumnes han aconseguit o après en completar aquesta activitat o lliçó. Incloure algunes preguntes retòriques per animar-los a ampliar el seu coneixement en altres continguts més enllà d'aquesta lliçó.
  • Pàgina del professor: Una WebQuest està dissenyat perquè els estudiants completen, però, hi ha molts punts fins que un mestre ha de comprendre adequadament per donar suport a l'èxit dels estudiants en l'activitat. La pàgina del professor és on es troben les pistes d'ensenyament. A l'efecte d'aquesta classe, aquí és on vostè contestarà 5 preguntes de reflexió.

Ampliació T.7

¿Què és un Blog?

L'origen del nom: La paraula bloc ve de l'anglès weblog ( 'logging the web': escriure a la Xarxa). El concepte de bloc existeix des dels principis d'Internet. Tim Berners Lee (l'inventor de la web), tenia una pàgina on incloïa els nous llocs web que s'anaven creant i feia un comentari sobre cadascun d'ells, però el primer weblog com a tal Scripting News va néixer el 7 d'octubre de 1994, de la mà de Dave Winer.

Definició del Termcat: pàgina generalment de caràcter personal i poc institucional amb una estructura cronològica que s'actualitza regularment i que presenta informació opinions sobre temes diversos.

És un lloc web gratuït, periòdicament actualitzat que emmagatzema cronològicament estrades o articles personals o col·lectius al voltant de determinats temes, sense necessitat de cap progrma d'edició depàgines web. Les aportaciona hi apareixen en un ordre conològic invers.

El blog permet que els lectors comenenten les entrades o articles i l'autor puga respondre'ls.  Al marge de les utilitzacions didàctiques concretes, bàsicament els avantatges d'aquesta eina TIC són: 
  • Edició, publicació i distribució de continguts online
  • Ordre cronològic invers
  • Gratuït
  • Interacció amb els lectors
  • Sense necessitat de programaris o llenguatges específics
  • Sense requeriments tècnics
  • Estructuració dels continguts clara i entenedora
  • Connexió des de qualsevol ordinador amb xarxa
CONTINGUTS I ESTRUCTURA

El weblog té una estructura d'un diari personal, però ofereix possibilitats molt diverses en funció dels continguts, destinataris i la intenció amb la qual ha estat creat, pot ser una revista monogràfica, espai de reflexió, opinió i actualitat, un banc de recursos, una agenda col·lectiva...
Tots els blogs tenen una estructura comuna molt senzilla que facilita, tant l'edició com la lectura dels seus continguts.

CARACTERÍSTIQUES DELS BLOGS:

Les característiques dels blogs són:
  • Hipermedia. Els articles poden contindre text, enllaços, imatges, audios, vídeos, animacions flash, etc.
  • Facilitat. El blog proporciona un interfaz per a administrar els seus continguts, coordinar, borrar o reescriure els artícles, moderar els comentaris dels lectors, etc. d'una forma quasi tan sencilla como administrar el correo electrónico.
  • Organizació cronològica. Els articles s'ordenen de forma cronològica mostrant primer els articles més recents. 
  • Cerques. Els blogs proporcionen eines que faciliten la cerca d'entrades a partir d'un termini, data, autor, etc. 
  • Metadatos. Les etiquetes o paraules claus assignades a un article contribuixen a l'organització temàtica de la informació facilitant el seua posterior cerca. 
  • Comentaris. La possibilitat de que els lectors envien els seus comentaris permet establir un interessant fluix de debat en torn als articles publicats. 
  • Suscripció. La suscripció RSS o Atom als articles y comentaris d'un blog permet dispondre de les últimes novetats publicades en el navegador web o lector de noticies sense necessitat d'accedir directament al lloc web. 
  • Enllaços inversos. També anomenats trackbacks que permeten coneixer si algú des de el seu blog ha enllaçat una entrada pública al nostre blog o viceversa. Així es configuren els trackbacks i apareixeran juntament amb els comentaris de l'article. 
  • Integració. Els blogs permten mostrar incrustats en les seues pàgines recursos multimèdia allotjats en el servei web 2.0. imatges, audios, vídeos, etc.

TIPUS DE BLOGS:

Podem diferenciar diversos tipus de blogs en funció de l'ús que se'n fa. A continuació us oferim una petita classificació que us pot donar una idea sobre l'orientació que es pot donar a aquesta eina. En cap cas no es tracta d'una classificació rígida i que exclogui unes tipologies de les altres, i per tant hi ha blogs que són una barreja de diverses modalitats.

A. Segons l'autoria del blog 
  • Blogs individuals: el cas més clàssic de diari personal en línia.
  • Blogs col•lectius: l'autoria correspon a un conjunt de persones particulars que s'identifiquen explícitament, o que mantenen una identitat simbòlica com a conjunt.
  • Blogs corporatius: blogs impulsats individualment o col•lectivament des d'empreses, institucions o altres tipus d'organització, com a complement més o menys informal de les seves estratègies comunicatives.
B. Segons el tipus de contingut que ofereix
  • Direccionament d'enllaços: és el tipus de blog originari, en el qual l'autor se centra sobretot a proposar i comentar enllaços a d'altres llocs que considera interessants, plantejant així el seu blog com un directori comentat d'hipervincles.
  • Informació personal: el blog personal clàssic, centrat en els continguts i reflexions que l'autor considera d'interès publicar, en cada moment, i des del seu punt de vista subjectiu.
  • Circulació de notícies: blog el que l'autor comenta notícies sobre diverses temàtiques
C. Segons el format i els mitjans en què es basa 
  • Basats en text: són els que, en sentit estricte, entenem ara mateix per blog. Són els blogs basats en la publicació, la circulació i l'intercanvi d'anotacions textuals redactades. Constitueixen la major part de l'univers de blogs que inventaria el cercador de referència Technorati.
  • Moblogs (des del telèfon mòbil)
  • Basats en imatge:
  • Fotografia (fotoblogs)
  • Vídeo (videoblogs)
  • Basats en so:
  • Àudio (audioblogs)
D. Segons la fórmula de gestió
  • Pròpia: la gestió de continguts d'aquests tipus de blogs es fa des d'eines i programes instal•lats en l'ordinador de l'autor. L'allotjament del blog, en aquests casos, s'acostuma a fer en un servidor corporatiu o contractat directament per l'usuari particular.
  • En línia: tant l'allotjament del blog com la gestió dels continguts es fa en línia per mitjà de serveis oferts per proveïdors externs.

WIKIS:

Què són els wikis?
Un wiki és una recopilació de pàgines editables sobre un determinat tema i s'utilitza per un equip per col·laborar en continguts sobre el tema.
Un propietari de wiki crea un wiki, li dóna un títol, afegeix una descripció i etiqueta i especifica els membres inicials. Segons els permisos d'accés, els membres poden llegir el wiki, afegir o editar pàgines, així com afegir comentaris.

AVANTATGES DELS BLOGS:

  1. Utilitzar un blog fa que puguem ensenyar en qualsevol lloc i temps (ja que només necessitem una connexió a internet i un equip informàtic adient)
  2. Fa que puguem realitzar un ensenyament més orientat a la demanda real de l’estudiant, ja que estarà “centrat” en ell
  3. Encoratja al professor a ser més actiu durant les classes, ja que participa de primera mà en tot el material utilitzat
  4. Ajuda a adquirir competències en l’escriptura per als docents (obliga a fer una recapitulació gramatical, que a vegades tenim més que descuidada)
  5. Permet realitzar canvis d’una manera senzilla en els conceptes d’aprenentatge
  6. Convida a alumnes i altres docents a participar-hi, amb enquestes o altres mètodes “incrustats” en ell
  7. Fa que l’educació sigui menys rígida, i per tant més informal, amb els avantatges i inconvenients que això presenta
  8. Fa que més gent s’involucri en el projecte (ja que podem rebre aportacions de visitants, que poden enriquir-lo)
  9. Facilita la utilització d’imatges (s’ha acabat el repartir aquelles fotocòpies pràcticament indistingibles!)
  10. Redueix costos en material docent per als alumnes i professors (ja que podem tenir-ho tot disponible sense costos afegits)
  11. I finalment, encoratja a “anar més enllà” i contínuament anar innovant!

Ampliació T5.





¿Què és el núvol?

En la informàtica en núvol fa referència a un conjunt de tecnologies que permeten emmagatzemar tots els recursos a Internet. Allà, els proveïdors dels serveis s’organitzen per aprofitar al màxim les seves infraestructures i proveir servei a múltiples usuaris alhora; d’aquesta manera els clients poden aconseguir serveis que s’adaptin perfectament a les seves necessitats sense haver de fer despeses en infraestructura informàtica.

La paraula estrella d’aquestes tecnologies és núvol. Es fa servir aquesta idea per referir-se a totes aquestes tecnologies, ja que el símbol del núvol sempre s’ha fet servir en els diagrames de xarxa per indicar xarxes o simbolitzar les connexions a Internet.





Una de les tasques que la informàtica en núvol simplifica és la distribució de càrregues de treball. Els programes que s’ofereixen per Internet cada vegada són més complexos i requereixen fer tasques que sovint exigeixen distribuir la càrrega de treball entre diferents màquines. Això no és especialment nou ja que fa anys que en els sistemes oberts d’Unix ja existia la idea deprocessament distribuït. La idea era combinar diferents sistemes a partir de les xarxes locals o esteses per repartir una tasca entre diversos servidors i estacions de treball, i així obtenir resultats semblants als que s’obtindrien en una màquina molt potent i que serien impossibles si es fes servir un sol ordinador.

Serveis que utilitzen el núvol: (exemples)

Dropbox:
És bàsicament un disc rígid però a Internet. El servei, completament gratuït encara que també es pot pagar per a tindre una versió prèmium. T'ofereix un espai en els seus servidors per a que pugues guardar arxius de text, videos, conçons o qualsevol de les coses que tingas al PC. El millor de tot és que a través d'un software que posseeix podras accedir a aquest disc digital a través d'una carpeta al teu escriptori.

Google Docs y Calendar:
Si estas buscant una alternativa per al Microsoft Office, el Google Docs és el millor. Vas a poder crear o editar arxius de text, fulles de càlcul, presentacions, arxius PDF i més. Ademés de poder ingressar des de qualsevol computadora i lloc, una de les millors opcions que tens és que guarda els arxius constantment. Açò permet que si, per exemple, se'n va la llum, no pergues pràcticament res de la informació i pugues seguir modificant els teus arxius en qualsevol moment.
Per altrabanda, Google Calendar, es un serveis de calendari i agenda online. Permet no sols organitzar dates sino sincornitzar-ho amb contactes de Gmail i així compartir o convidarlos a diferents esdeveniment.

Avantatges d'estar al núvol

Segurament molta gent disposa d'un ordinador amb connexió Internet. Amb el vostre ordinador genereu informació, i aquesta és guardada en el seu disc dur o en una clau USB. Què passaria si perdéssiu la clau USB, el disc dur de l'ordinador s'espatlla i no heu fet cap còpia de seguretat? Doncs que perdeu tota la informació de cop.
En canvi si estiguéssiu al núvol, podríeu haver guardat tots els documents al mateix núvol i accedir-hi des de qualsevol aplicació que també pot estar en el núvol. I lo més important, podrieu accedir a aquests documents des de qualsevol terminal, de qualsevol lloc del món que disposi d'una connexió Internet.
Un altre cas podria ser el de necessitar redactar una carta amb molta urgènciai no teniu cap programa d'ofimàtica instal·lat al vostre ordinador. Si estiguéssiu presents al núvol, podríeu treballar amb alguna aplicació d'ofimàtica que està al mateix núvol, i a més a més guardar el document, enviar-lo per correu etc.

Desavantatges d'estar al núvol

De qui són totes les aplicacions del núvol? I encara més... i totes lesdades que guardeu... de qui són propietat?
Hi han dos tipus de núvols. Els que són de propietat personal i els depropietats de tercers. Si teniu la sort de disposar d'un servidor potent i en ell heu instal·lat un servei de núvol tecnològic, totes les dades continuen sent de la vostra propietat.
En canvi, si utilitzeu un núvol tecnològic que està allotjat en un servidor que no és de la vostra propietat, heu de llegir correctament les condicions d'ús, les polítiques de privacitat, perquè sinó podria ser que la empresa utilitzés les dades al seu gust.
Una altre desavantatge és la centralització de les dades i les aplicacions en un servidor. Això significa que es depèn molt d'un servidor, i què s'ha de fer unmanteniment correcte, còpies de seguretat etc.




dijous, 14 d’abril del 2016

TEMA 10

Dia 13 d'abril, Tema 10. Les Xarxes Socials en educació. Twitter i Facebook. En aquest tema veurem els següents apartats:

  1. Definició i característiques de les Xarxes Socials.
  2. Tipus de Xarxes Socials.
  3. Usuaris potencials.
  4. Facebook
  5. Twitter
  6. Aplicacions educatives de Twitter i Facebook
1. Definició i característiques de les Xarxes Socials.

Algunes de les seues caracterítiques més importants són:
  • Són xarxes de relacions personals, també anomenades comunicats, que proporcionen sociabilitat, suport, inforació i un sentit de pertinença i identitat social.
  • Són grups de persones amb alguns interessos similars, que es comuniquen a través de projectes.
  • Existeix un cert sentit de pertinença a un grup amb una cultura comuna: es comparteixen uns valors, unes normes i un llenguatge en un clima de confiança.
  • Són llocs web que ofereixen serveis i funcionalitats de comunicació diversos per mantenir en contacte els usuaris de la xarxa.
  • Es basen en un programari especial que integra nombroses funcions individuals: blocs, wikis, etc. En una mateixa interfèrie.
  • Com exemple de xarxes socials més importants destaquen: Facebook, SecondLife, MySpace,Nings,Tuenti.
2. Tipus de Xarxes Socials.

  • Microblogging: permeten enviar i publicar missatges breus de text, aixó com seguir a usuaris. Twitter, Muugoo, Plurk.
  • Jocs: els usuaris potencials són aquells que busquen relacionar-se per jugar. SecondLife, Haboo.
  • Geolocalització: permet saber la posició d'un objecte, persona, monument. Fousquare, Metaki.
  • Macadors socials: a través d'etiquetes classifiquen, emmagarzemen enllaços per a compartir. Digg, Diggo.
  • Fotos: permet emmagatzemar, ordenar, buscar i compartir fotografies. Fotolog, Instagram.
  • Música: permeten escoltar música a més de classificar-la. Last FM, Grooveshark.
  • Videos: Permet crear perfils i llistes d'amics. Youtube, Vimeo.
  • Documents: es poden trobar, publicar i compartir textos. Scribd.
  • Presentacions: permeten classificar i compartir les seues presentacions professionals. Slideshare.
  • Noticies: permeten veure la informació que més interessa. Digg, Mneame.
  • Lectura: es poden classificar les preferències literàries. WeRead.
3. Usuaris potencial.
  • Social media selectors> orientats a la funcionalitat en termes de la comunicació i contacte amb el grup de refència. (40%)
  • Simple social networks> motivats per la dimensió lúdica i el relacional pel que fa al seu grup social (33%)
  • Trend followers> l'entreteniment i la informació d'esdeveniments i destes constitueixen el seu principal leivmotiv (19%).
  • Social media adicts> tenen una clara intencionalitat professional (10%)
4. Facebook.

- Facebook és un lloc web de xarxes socials creat per Mark Zuckerberg i fundat per Eduardo Saverin, Chris Hughes, Dustin Moskovitz i Mark Zuckerberg.
- Originalment era un lloc per a estudiants de la Universitat de Harvard, però actualment a qualsevol persona que tinga un compte de correu electrònic.
- Disposa d'una llista d'amics i un grup de pàgines o es pot reunir gent d'interessos comuns.
- Existeix la possibilitat d'incloure fotos i videos al mur.

5. Twitter.

-La xarxa permet manar missatges de text pla de baixa grandària amb un máxim de 140 caràcters, cridats tweets, que es mostren en la pàgina principal de l'usuari.
- Els usuaris poden subscriure's als tweters d'altres usuaris.
- Per defecte, els missatges són públics, podent difondre's privadament mostrnat-los unicament a seguidors.

6. Aplicacions educatives de Twitter i Facebook.

Canal de notícies en temps real per a la comunitat educativa.
  • Avís sobre la publicació de butlletins informatius periòdics.
  • Informacions de caràcter més oficial, com beques, dates d'examens...
  • Com agenda i recordatori d'esdeveniments tals com reunions o trobades.
Establir un canal de notícies en diferit mitjantçant l'ús dels widgets que permeten publicar la informació de Twitter en les pàgines web.

Establir una comunicació bidireccional entre el centre i la comunitat educativa. A diferència d'un fòrum de discussió, l'abast de Twitter està restringit als seguidors dels usuaris.

El primer que vaig visualitzar com interessant són els grups. Crear tres grups, un per a cada curs i vull anar comentat les activitats de classes, especialment pretenc anar trobant un espai per a la reflexió respecte dels problemes que anem enfrontat. La inscripció al grup  queda com obligatòria per als alumnes, el accés al grup es per invitació

Els endeveniments, a través dels quals vull anar refrescant la memòria dels meus estudiants respecte d'activitats, lectures, proves, examens i tot allò que és part de la vida escolar i que anotem en les nostres agendes.


Crear les meues pròpies enquestes amb continguts educatius, però havien de ser entretingudes, simpàtiques i senzilles.

Alguns exemples són:

  • Study Groups: és una manera ràpida i fàcil de col·laborar amb els seus companys de classe i planificar tasques per als seus cursos, es pots crear llistes de tasques, discutir certs temes, establir horaris de les reunions.
  • Mathemathical formules: amb aquesta aplicació podràs escriure missatges en el mur dels teus amics amb formules mate,àtiques, aquestes formulles s'escriuen amb la sintraxi de Latex.
  • CiteMe, amb aquesta aplicació pots obtenir cites per a les teues notesd amb  format de WorldCat, el catàleg més gran del món.
  • BookssiRead. pots qualificar i comparit opinions sobre els llibres que estàs llegint i o has llegit tambè pots consultat les opinions d'uns altres o buscar amb gustos similars.

TEMA 9.

Dia 6 d'Abril Tema 9. La Videoconferència. Está compost per aquets apartats:

  1. Què és la videoconferència?
  2. Tipus de videoconferències.
  3. Aplicacions educatives.
  4. Eines de videoconferència.
  5. Fases de desenvolupament d'una videoconferència.
1. Què és una videoconferència?
El conjunt de programari i maquinari que permet la connexió simultanetja en temps real per mitjà d'imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactiva a persones que es troben geogràficament distants cinc si estigueren en un mateix lloc de reunió.
  • És un mitjà de comunicació audiovisual i multimèdia.
  • És un mitjà síncron que afavoreix a interacció en temps real.
  • Permet una comunicació bidireccional.
  • Facilita la comunicació independent de l'espai.
  • Permet incorporar diferents tipus de recursos.
  • Permet el seu enregistrament per visionar-ho en un altre moment. 
2. Tipus de videoconferències.

En funció del suport tecnològic:
  • Tipus1: sistemes de videoconferències basats en web. Utilitzen la xarxa com a plataforma i no és necesària la instal·lació de ningún progrmao plugin per al navegador.
  • Tipus 2: sistemes de videoconferència basats en la web que necessiten un plugin per a funcionar.
  • Tipus 3: Sistemes de videoconferència basats en escriptori.
En funció del nombre de connexions que es realitzen:
  • Videoconferència punt a punt: exixteixen dos equips connectats.
  • Videoconferència multipunt: més de dos equips connectats.
3. Aplicacions educatives.

Educació a distància:
  • Cursos, lliçons i tutories.
  • Alumnes assisteixen a classes no ofertes en el seu centre.
  • Tutoria remota per atenció personal.
  • Professors comparteixen docència amb altres professors remots de la mateixa temàtica.
  • Cursos oferts fora de l'horari per a estudiants que no poden assistir en l'horari normal.
Consulta a expert:

  • Panell de discussió.
  • Un expert respon qüestions
  • Esdeveniments remots
  • Contacte amb investigadors del camp.
  • Compartir experiències i interaccionar com protagonistes d'esdeveniments.
Projectes multicentros:
  • Professors i alumnes col·laboren i intercanvien informació amb altres centres.
  • Debats i conferències d'investigació compartits per diverses escoles.
  • Aprenentatge col·laboratiu distribuït.
  • Col·laboració i comunicació en projectes col·laboratius.
Activitats professionals:
  • Observació de pràctiques i discussió posterior.
  • Cursos per a professors en servei
  • Tutorització de pràctiques remotes.
  • Intercanvis i discussió de mètodes.
Activitats comunitàries:
  • Sessions parlamentàries.
  • Suport a interessos especials.
  • Educació d'adults.
  • Trobades virtuals amb personalitats.
4. Eines de videoconferència.
  • Skype: és un programa que has d'instal·lar en l'ordinador i et permet realitzar trucades d'un  a un altre a través d'Internet sense cap cost, encara que compta amb la possibilitat de realitzar trucades a mòbils amb tarifes pròpies.
  • Ichat: és un programa de MAC per realitzar videoconferències encara que com funciona a través de AIM també permet utilitzar-lo amb PC. És un progrma gratuït.
  • Adobe connect: és una de la suite de Adobe de pegament permet segons les versions la possibilitat d'establir rols als usuaris, compartir arxius, pissarra, gravar sessions.
Critèris de videoconferència:
  1. Funcionament de l'equip.
  2. Tècniques i estratègies emprades.
  3. Coordinació amb el personal responsable.
  4. Avaluació de la presentació.
  5. Materials emprats.
  6. Temps.
Fases del desenvolupament d'una conferència.
  • Preparació, presa de contacte.
  • Desenvolupament, reacció dels estudiants.
  • Activitats d'extensió, realització de les activitats per part dels estudiants.
















dimecres, 13 d’abril del 2016

TEMA 8.

Dia 16 dE Març. Tema 8. WEBQUEST. Aquest tema consta dels següets apartats:

  1. Definició de WebQuest.
  2. Tipus de WebQuest.
  3. Parts d'una WebQuest.
  4. Definició de Caça del Tresor

1. Definició de WebQuest

  • Una forma d'utilitzar didàcticament internet.
  • Una activitat de recerca d'informació de forma guiada.
  • L'activitat es centra en l'ús de la informació, anàlisi, síntesi i més que en la recerca.
  • Els alumnes treballen de forma autónoma construint el coneixement.
  • El docent orienta tot el procés.
2. Tipus de WebQuest


WebQuesta a curt termini:
  • És l'adquisició i inteegració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses mtèries.
  • Es dissenya per a ser acabat d'un a tres períodes de classe.
WebQuest a llarg termini:
  • Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe.
  • Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una eina informàtica.
3. Parts d'una WebQuest.
  • Introducció> presenta el planteament en general de la WebQuest a tot el grup
  • Tasca> s'identifica amb l'onjectiu final de la WebQuest allò que ha d'elaborar-se a l'acabar la WebQuest.
  • Procés> s'indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. Crear una pàgina i explicar breument els objectius de cada activitat.
  • Avaluació> on s'indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran. S'haurà de fer una rúbrica.
  • Conclusió> on apareixen les reflexions finals.
  • Orientacions per al prefessor> on apareixen suggeriments per a utilitzar la WebQuest en classe.
5. Definició de Caça del Tresor.
  • La caça del Tresor són una sèrie de preguntes in una llista d'adreces o pàgines web de les quals poden extraure's o inferir-se respostes.
  • Existeix una pregunta final que serveix per apoder integrar tots els coneixements que s'han desenvolupat en es passos anteriors.
  • Són una eina TIC excel·lent per a utilitzar-se en el saló de les classes sota el principi que "primer és la metodologia i després la tècnica".
  • Presenta l'avantatge que aquesta metodologia es pot utilitzar sense internet per això són necessa`ries revistes, periòdics i/o llibres.