dissabte, 5 de març del 2016

Ampliació T3.

E-LEARNING: QUÈ ÉS?


Podem definir al E-Learning com un sistema d formació interactiu  per a desenvolupar programes d'ensenyança, que fa un ús masiu dels mitjans electrònics oer arribar a l'alumne generalment remot. Podem distinguir dos modalitats bàsiques de E-Learning:


  • E-Learning: quan el coneixement es distribueix de manera eclusiva per Internet.
  • B-Learning o Blended Learning: quan es combina l'aprenentatge a distància amb l'aprenentatge presencial.
Encara que el terme més generalitzat es e-learning, existeixen  altres que signifiquen pràcticament el mateix: formació on-line, educació vial, teleformació, etc. 

CARACTERÍSTIQUES DEL E-LEARNING.

D'acord amb la definició anterior podem enunmerar una sèrie de característiques bàsiques:
  • Separació física entre professor i alumne.
  • Ús masiu dels mitjans tècnics
  • L'alumne com a centre de formació.
  • Tutorització.
  • Comunicació de doble via asíncrona

QUÈ ÉS -LEARNING?

Consisteix en un procés docent semipresencial; significa que un curs didàctic en aquest format inclourà tant classe presencials com activitatas de E-Learning. Aquest model de formació fà ús de les ventatges de la formació 100% on-line i la formació presencial, combinant-les en un sols tipus de formació que agilita la llavor tant del formador com de l'alumne. El disseny enstruccional del programa acadèmic per al que s'ha dedicat adoptar una modalitat B-Learning deurà incloure tant activitats on-line com presencials, pedagògicament estructurades, de mode que es facilite aconseguir l'aprenentatge buscat.  Les ventatges es es soles atribuïr a aquesta modalitat d'aprenentatge són la unió de les dos modalitats.
El B-Learning pot ser aconseguit a través de l'úes  dels recursos virtuals i sísics, barrejats. Un exemple podria ser la combinació de materials basats en la tecnologia i les sessions cara a cara, junts per aconseguir una ensenyança eficaç.

Amplicació T2.

L'ENSENYAMENT DEL DISSENY: EL DISSENY DE L'ENSENYAMENT.


L'objectiu del disseny és conceptualitzar i després produir canvis amb finalitats positives. De la mateixa manera, l'ensenyament del disseny implica comprendre tant el procés del disseny com l'estudiant, i després dissenyar i afavorir les circumstàncies en què l'aprenentatge de l'alumne podrà aflorar. Els dissenyadors solen resistir-se a les invitacions per parlar del seu pensament; segons ells, els productes del seu pensament parlen de manera més efectiva que les paraules. Els professors de disseny descriuen complexitats similars de pensament i d'acció. És possible que necessitin equilibrar el conflicte entre les preferències de l'estudiant per un tipus d'enfocament cap als problemes de disseny i l'enfocament dels requeriments de l'escola. Han de tenir en compte les diverses necessitats i capacitats de molts estudiants; han de saber maniobrar al voltant de les limitacions imposades per l'escola o el currículum; sovint han de reconciliar els seus propis valors, en conflicte amb l'aprenentatge, la disciplina i la productivitat dels alumnes. En considerar estratègies alternatives per ajudar els estudiants a aprendre, conceben i projecten les conseqüències de l'aprenentatge dels alumnes per a cada estratègia. En resum, el paper del professor és convertir les capacitats i destreses desconegudes dels alumnes en professionalisme madur. 



ROL DE L'ALUMNE I DEL PROFESSOR.

L'alumne

L'alumne serà responsable del seu aprenentatge, en forma honesta i constant i assumirà un paper participatiu i col·laboratiu en el procés a través de certes activitats amb disposició per a recolçar als seus companys i permetre que el recolçen quan siga necessari:
  • Interactua amb els altres membres del grup per a establir dubtes o comentar els resultats de les seues investigacions.
  • Valora la participació del seus companys en l'adquisició de coneixements.
  • Desenvolupa mitjançan el treball col·laboratiu la seua capacitat d'escoltat i compliment de compromissos.
  • Realitza els ejercicis propostos pel professor.
  • Participa individual i col·laborativament en la resolució de problemes.

El professor 

EL paper del professor serà facilitador en l'aprenentatge de l'alumne, clarificant els conceptes adquirits. Utilitzant la tècnica de la pregunta i considerant l'aprenentatge significatiu, a partir de la informació prèvia de l'alumne i de les lectures i investigacions realitzades per cada estudiant, construirà, reconstruirà o afirmarà els coneixements que tinguen sobre els temes que seran tractats a la classe.
El professor en explicar un tema farà preguntes obertes a partir de les lectures i serà consultat quan un equip tinga alguna dificultat al estar resolent problemes, asumint un paper de tutor i guia.
  • Genera un ambient a l'aula que permet als alumnes aprendre a comportar-se de manera íntegra acorde amb la misió del ITESM
  • Facilita i guia el procés d'ensenyança-aprenentatge.
  • Asegura que alguns critèris d'avaluació per al curs siguen clars per a tots els alumnes.
  • Retroalimenta els resultats dels exàmens, de tal manera que li servisca per a prendre decisions que permetisquen millorar el procés d'ensenyança-aprenentatge.



divendres, 4 de març del 2016

Ampliación T.1

VIDEO: ¿QUÈ ÉS LA COMPETÈNCIA DIGITAL?

En aquest vídeo, Manuel Area Moreira ens fa una explicació clara i senzilla del concepte de Competència Digital i  com es treballa mitjançant les TIC a les escoles.
Tot ve des del segle XIX on per primera vegada es va desenvolupar un sistema escolar al servei de l'estat nacional i nascuda per a la societat industruial. Molts autors consideren l'escola com a un sinònim de la fàbrica. Es considerava a l'aprenentatge com acumulació de dades on el docent es convertia en el protagonista de l'ensenyança, utilitzant mètodes didàctics expositius i un aprenentatge per exposició....

https://www.youtube.com/watch?v=V_HOIsP-Ix8



PLÀ TIC: UNIVERTITAT CARDENAL HERRERA

El món en què vivim s'encontra en una contínua transformació, marcada pels canvis socials, econòmics, polítics i tecnològics. Vivim en una societat que evoluciona molt ràpidament i els canvis que es produeixen en la tecnologia són cada vegada més ràpids i tenen conseqüències a les nostres vides. Els mitjans tecnollògics han invadit tots els àmbits de l'èsser humà fins el punt de contemplar-se de forma abusiva als espais  de la nostra vida. Les TIC  incideixen de manera directa i indirecta en nombrosos aspectes de la nostra vida, ja que estan formant part de les nostres estructures econòmiques, socials i culturals. Si la societat actual evoluciona amb grans canvis i trasformacions a nivell tecnològic, el sistema educatiu com a pilar fundamental de la societat, no pot quedat absolt i deu adaptar-se a les seues demandes. Per això, els centres educatius estan obligats a evolucionar i tenen la necessitat d'innovar i millorar per a poder aconseguir una educació de qualitat. 



PLÀ D'INTEGRACIÓ TIC: GENERALITAT VALENCIANA

Què és?
La Consellerea d'Educació va implantar el Plà Integra-TIC amb la finalitat de convertir l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en un element integrador i innovador.
Aquest plà preten  per una part facilitar l'accés a tot el nostre alumnat amb muinusvalia física o psóquica a les TIC, i aconseguir per mitjà de les mateixes una millor i més fàciñl integració i una millora de la seua qualitat de vida.
Per altra part, preten facilitar el procés d'aprenentatge de l'alumnat que per algun motiu de salud no pot assistir al seu centre educatiu per un llarg període de temps, i finalment, facilitar la integració de l'alumnat extranger al nostre sistema educatiu.










dimecres, 2 de març del 2016

TEMA. 5

Hui dia 2 de Març hem donat el Tema 5. LA WEB 2.0. Els punts que tractarem en aquest tema seran:

  1. Diferència entre la Web 1.0 i la Web 2.0
  2. Aplicacions de la Web 2.0
  3. Implicacions educatives de la Web 2.0
1.Diferències entre la Web 1.0 i la Web 2.0:

LA WEB 1.0
  • Pàgines Web estàtiques
  • Els continguts són produïts pel Webmaster
  • L'arquitectura de treball és Client-Servidor
  • Visualització  de continguts mitjançant un navegaor web
  • L'usuari solament pot llegir el contingut
  • És necessari tenir instal·lat un programari client en l'ordinador
LA WEB 2.0
  • Gran interacció entre els usuaris
  • La plataforma de treball és la pròpia pàgina web (no es necessari tenir instal·lat un programari client en l'ordinador)
  • Contingut dinàmic
  • Visualització mitjançant navegador, Lector Rss
  • L'escriptura Web es compartida
  • La unitat mínima de contingut és el post o article
  • Tots són autors de la informació
2. Aplicaciones de las Web 2.0:

Aplicaciones de la Web 2.0 segons l'activitat a la qual es destina:
  • Per a expressar-se, crear i publicar:Blogs, Wikis.
  • Per a compartir, publicar i cercar informació: Podcast, Youtube, Flickr, Del.lici.ous, SlideShare.
  • Xarxes Socials: Second Life, Twiter, Facebook.
  • Per a accedir a informació d'interés: RSS, XML, BlogLines, GoogleReader, cercadors especialitzats.
3. Implicacions educatives de la Web 2.0
  • És un espai social horitzontal i ric en fonts d'informació.
  • Està orientat al treball autònom i col·laboratiu
  • Crític i creatiu, fomenta l'expressió personal
  • Permet investigar i compartir recursos, crear coneixement i aprendre.
  • Facilita un aprenentatge més autònom, major participació en les activitats grupals.
  • Hi ha més interés i motivació.
  • Permet elaborar materials (sols o en grup), compartir-los i sotmetre'ls a comentaris dels lectors.
  • Ofereix espais on-line per a la publicació de continguts.
  • Possibilita noves activitats d'aprenentatge i avaluació.
  • Millora competències digitals (cercar, precessar, comunicar).
  • Creació i gestió de xarxes de centres i professors

Pràctica 4.





Hui dia 26 de febrer a la sessió de pràctiques hem treballat  la creació d'un conte amb el Power Point de Google. El conte constará de 20 diapositives amb finals alternatius utilitzan els hipervincles. Per a la realització haurém de utilitzar les eienes que a continuació descriurem i direm el seu ús.









Aquesta es la barra on trobarem totes les ferramentes que utilitzarem  per a realitzar el nostre conte amb els finals alternatius.
en primer lloc el que hem de fer és saber quin conte anem a fer al nostre Power. Una vegada escollit el conte, hem d'elegir el DISSENY de les diapositives que formaran el conte.









Veiem que podem escollir entre diversos fons de diapositives i sobre ells podem canviar els colors que formen el fons escollit o crear-los al nostre gust, també el tipus de lletra que vuigam posar i també posar un efecte com pot ser office, adyacencia, alta costura o ángulo. A estils de format, podem canviar el relleno del fons, el degradat, també podem fer correccions de les imatges, el color de la imatge i els efectes artístics que podem posar-li a les imatges. Els canvis que realitzem ho podrem aplicar a totes les diapositives, per a que tinguen totes el mateix fons.




Si ens posem en INICI ens apareixerà una pantalla com aquesta, la primera diapositiva. Veiem com ens apreix a l'esquerra de la pantalla, com a primera diapositiva i el que tenim posat en ella. La barra de ferranmentes la tenim a la part superior, en ella podem trobar:


  • Diapositiva: creae una nova que aniria a continuaió d'aquesta, podriem elegir el tipus de dapositiva, duplicar la diapositiva, diapositiva esquema o tornar a utilitzar diapositiva.
  • Font: on podriem escollir el color, el tamany, el tipus de la lletra...
  • Paràgraf: l'aliniació del text, vinyetes, numeració, l'interliniat...
  • Dibuix: 
    • Formes: podriem elegir una forma, i modificar-la, per exemple, canviar el fons i els costats, escriure dins, l'estil de la forma, estil de WordArt (amb els color que vuigam), el tamany o l'organització.
  • Edició: buscar, reemplazar, seleccionar.







A continuació tenim la pestanyeta de INSERTAR:

  • Taules: podem insertar una taula posant el número de columnes i files, dibuixar-la nosaltres sobre la diapositiva o crear una fulla de càlcul d'Excel.
  • Imatges: podrem escollir qualsevol imatge que tingam al nostres ordinador, en predisenyades, podrem buscar-la a internet, en captura, podrem fer una captura de pantalla o retallar qualsevol part de la pantalla i insertar-ho. una vegada escollida una imatge, es apareixerà aquesta barra d'eines, on podrem llevar el fons a la mida que vuigam, fer correccions de "brillor y contraste, la nitidez, o altres correccions com "el relleno, color de la linea, estilo de la linea, sombra, relejo, giro 3D, formato 3D, etc. També podrem modificar el color, la saturació i el tó. Podem ficar efectes artistics com per exemple blanc i negre o pixelat. També podrem elegir l'estil de la imatge, per exemple la podem posar amb un contorn ovalat, amb sombra, amb algun marc o posar la imatge com si estiguera inclianda. Per últim, podrem rellarla al nostre gust, o retallant-la escollint un tipus de forma



  • Il·lustracions:igual que hem dit abans, podem elegir una forma i modificar-la al nostre gust, també podem afegir un gràfic d'SmartArt i també qualsevol tipus de gràfiques, aquests dos últims, podrem elegir els colors, canviar els estils...
  • Vincles: per a crear un vincle, haurem de seleccionar una imatge, gràfic o forma. Podrem crear un hipervincle a una pàgina web, imatge, direcció de correu o programa i també Acció que agrega una acció al que hem seleccionat i serveix per a que quan cliquem sobre ell o passem per damunt d'ell, faja una acció. Haurem de dir on volem translladar-nos al clicar sobre la imatge. Amb aquests hipervincles farem els nostres finals alternatius del conte. Podem fer que al clicar, sone una melodia o so, com per exemple el so d'una explosió o d'un aplaudiment.
  • Text: en cuadre de text podrem intertar un quadre de text de la mida que vuigam a les diapositives. En Encapçalament/peu de pàgina podrem editar l'encapçalament o el peu i en WordArt podrem incloure igual que abans, un text decoratiu.
  • Símbols: podrem insertar equacions matemàtiques com teoremes, series i àrees i també diferents símbols que no podrem trobar al teclat.


  • Multimèdia: per últim podem afegir vídeos i audios. Els videos els podrem traure des del nostre arxiu, des d'una pègina web o des d'una reproducció d'imatges. I els audios també, dels nostres arxius, d'una pàgina web o podrem gravar-los nosaltres si disposem d'un micròfon.




Després tenim la pestanya que es la de TRANSACIONS. Per a treballar amb aquestes ferramentes haurem de seleccionar una imatge, gràfic o forma. Dins de les transicions podem trobar:


  • Vista prèvia: ens farà una vista prèvia de les transacions que hem posat per a la imatge abans d'aplicar-lo.
  • Transacions a esta diapositiva: s'aplicaran efectes especials a les transacions de les diapositives. Com per exemple, desvanecer, cortar, dividir, barrer... També podrem dir com volem que apareguen les transacions, des d'un fons negre o suament.
  • Intervals: en aquest apartat podrem modificar el so i la duració. El so será el que es reproduirà al mateix temps que estiga realitzanse la transició. Mentre que la duració, especifica el temps de duració de la transició. Aquests canvis els poriem aplicar a totes les diapositives.  


A continuació ens treobem amb l'apartat d'ANIMACIONS.Haurem de seleccionar una imatge, gràfic o forma. Dins de les animacions trobarem:



  • Vista prèvia: igual que en les transacions, ens permetrà fer una vista prèviade l'animació abans d'aplicar-lo.  
  • Animació: seleccionariem un moviment per a l'objecte escollit.
  • Animació avançada: podrem esollir altra animació per a altre objecte i amés podrem copiar l'animació, desencadenar-la o crear un panell d'animació per a vere-les.
  • Intervals: igualq que en les transacions, podrem elegir quina serà la duració del moviemnt de l'animació, també el retras que serà el que dure en pantalla i també podrem dir si l'animació es realitza a l'inici al clicar damunt, amb la interior o després de l'anterior.












PRESENTACIÓ AMB DIAPOSITIVES, amb aquesta eina, podrem fer una representació de totes les diapositives que hem creat, ho podrem veure des de la primera diapositiva o des de la diapositiva en que s'encontrem. En l'apartat de configurar podrem gravar amb la nosatra veu (necessitem un micròfon). Es gravará diapositiva per diapositiva.
Per a finalitzar, els apartats de REVISIÓ i VISTA podrem afegir algun comentari a les diapositives o notes vinvulades i també podrem veure amb diversos partrons, fer un zoom (ampliar o disminuir).
Finalment, fariem una revisió final amb una representació des del princpi de la presentació i després guardariem el nostre PowerPoint.