dimarts, 16 de febrer del 2016

Pràctica 3


Dia 12 de febrer a la sessió de pràctiques hem treballat la creació de vídeos al YouTube, un lloc web on els usuaris poden veure, pujar i compartir-vídeos. Abarca una gran varietat de clips de pel·lícules, programes de televisió, vídeos musicals o vídeos amateur com videoblogs.

El primer que hem de fer per a poder treballar amb YouTube és iniciar una sessió amb un conter de gmail. Després clicarem en Penja (a la part superior dreta). Ens apareixerà a la pantalla l’opció de com volem que siga el vídeo que anem a pujar, ens dóna l’opció de públic, ocult o privat. El públic serà visible per a tothom, l’ocult serà sols per a usuaris que tinguen l’enllaç del vídeo i el privat serà visible sols per usuaris que nosaltres mateixa escollim i que tinguen un compte Google. Nosaltres el que posarem serà l’opció d’ocult que és més segur i sols ho podrà veure el professor. 
A la mateixa pantalla ens apareixen altres opcions com són,  importació de vídeos, reproducció de vídeos i creació de vídeos on ens dóna l’opció de fer una presentació de diapositives de fotos o l’editor de vídeos.


L’opció de Reproducció en directe serveix per a fer emissions en directe als nostres usuaris, com per exemple i és real, els meus companys de la banda de música, emeten els concerts que fem per YouTube, per a que aquelles persones que per certs motius no poden acudir al concert puguen gaudir com un més del concert.







Altra opció que tenim és la de Presentació de diapositives de fotos, que podem dir que és com fer un Powe Point de Windows. El primer que hem de fer és escollis les imatges que vuigam posar a la presentació i cliquem en selecciona, podrem canviar d’ordre les fotos, al nostre gust, podrem afegir més imatges. Després cliquem en següent i ens apareixerà una pàgina on podrem fer una prèvia visualització de les fotos, podrem canviar la durada de les diapositives, canviar l’efecte i canviar la transició. També podrem afegir una cançó de fons per a la representació



L’opció d’Editor de Vídeo ens permetrà editar els vídeos fets per nosaltres. Aquests vídeos podrem editar-los al nostre gust, afegint música, posant text, imatges...
Primer posarem un títol al que serà el nostre vídeo i després seleccionarem el vídeo que vuigam editar i la primera opció que tenim és la de correccions ràpides. Podrem canviar la brillantor i el contrast, el tipus de càmera, la rotació, zoom panoràmic i també tenim l’opció de previsualització, si cliquem en apareix l’original i al costat el vídeo amb els canvis que realitzem. Altra opció és la de filtres, com volem que es veja el vídeo (festival, antic, sèpia...). A l’opció de Text, podrem posar un text i podrem posar el tipus de lletra, en negrita, cursiva, la mida del text, el color, l’alineació (on volem que aparega), la posició, el color, l’alçada i la opacitat del baner. I a l’opció de l’àudio, podrem elegir la cançó que volem que acompanye a les imatges, controlar el volum, el balanç els baixos i els aguts.

També podem afegir imatges entre els vídeos per a fer el vídeo final més llarg o complet. I per últim podem afegir una transició dels vídeos (direcció, suavitat de la vora, superposició degradada). La transició l’arrossegarem fins la cronologia que ens apareix baix del nostre vídeo.   Finalment clicarem en crea un vídeo.



Per últim en el Gestor de Vídeos podrem veure la informació del vídeo creat, clicant el logotip de l’enllaç que apareix a la dreta. Es crearà un URL per a poder passar-lo, podrem veure les visualitzacions, els m’agrada, els no m’agrada, els comentaris, el canal, l’hora en què es va penjar, la durada i el filtre sense processar.  















dilluns, 15 de febrer del 2016

TEMA 2.

Hui dia 10 de febrer hem donat el Tema 2. INTEGRACIÓ DE LES TIC AL CURRICULUM. Els punts que nem a desenvolupar en aquest tema són: 


  1. Paradigmes educatius.
  2. Implicacions per al disseny de l'ensenyament.
  3. Evolució del model d'ensenyment-aprenentatge.
  4. Principis generals.
  5. Nous rols del professorat (I) (II)
  6. Dimensons de l'alfabetització digital.
1. Paradigmes educatius:
  • P. Conductista: màquina que aprèn conductes mesurables, observables i quantificables.
  • P. Cognitiu: organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius. 
  • P. Ambientalista: escenari on es realitzen les interaccions entre personesi el medi ambient.
  • P. Constructivista: organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius en un escenari d’aprenentatge.
   2. Implicacions per al disseny de l'ensenyament:
  


  •   El currículum es considera tancat i obligatori. 
  •  Disseny de la instrucció amb definició precisa de continguts i objectius. 
  •   Els aprenentatges complexos es poden descompondre en tasques més simples. 
  •  L’avaluació dels resultats es centra en el producte final, sense tindre en compte el procés.
  •   La motivació depèn de reforços externs.

3. Evolució del model d'ensenyament-aprenentatge (I):


  • Aprenentatge com adquisició de coneixement.
  • Aprendre és adquirir coneixements.
  • El professor transmet la informació.
  • El control de l’aprenentatge està en mans del professor.
  • Els continguts estan centrats en el curriculum. 
  • El paper del professor és ensenyar, transmetre coneixements.
  • El paper de l’alumne és adquirir-los.

3. Evolució del model d'ensenyament-aprenentatge (II):

  •   Aprenentatge com construcció del significat
  •   L’avaluació no es centra només en el producte de l’aprenentatge, sinó també en el procés.
  •   El paper del professor és intervindré en l’aprenentatge de l’alumne. 
  •    El paper de l’alumne és aprendre a aprendre.
  •    L’alumne com subjecte autònom, el control de l’aprenentatge està a les seues mans des del principi.
  •     L’aprenentatge es concep com a recerca activa i constructiva.
  •     Importen els continguts però també els processos.

  4. Principis generals per a la integració de les TIC:
  •   Qualsevol tipus de mitjà des del més complex fins al més elemental ha d’estar justificat segons el procés comunicatiu.
  •  L’aprenentatge no depèn del mitjà, sinó fonamentalment de les estratègies i tècniques didàctiques aplicades.
  •   Abans de plantejar-nos que mitjà utilitzar, hem de plantejar-nos per qui, com ho anem a utilitzar i que pretenem d’ell.
  •   Cap mitjà funciona en el buit, sinó en un context complex.
e 5. Nous rols del professorat:
  •   Dissenyadors
  •   Avaluadors i seleccionadors de les TIC.
  •   Consultors d'informació.
  •   Orientadors.
  •   Avaluadors de forma continua.
  6. Dimensions de l'alfabetització digitals:
  •   Investigadors= ús de les eines TIC per a la investigació i treball acadèmic.
  •   Crítica= capacitat per a avaluar de forma crítica els beneficis i costos de les TIC.
  •   Plà de publicació= coneixement de formes i mètodes d'acceés a recursos informacionals.
  •   Tecnologies incipients= capacitat per comprendre les innovacions tecnològiques i per prendre decisions intel·ligents.
  •   Sociocultural= comprensió de la situació i producció de la informació.
  •   Eines= coneixement i ús del programari i programes.

d