dijous, 14 d’abril del 2016

TEMA 9.

Dia 6 d'Abril Tema 9. La Videoconferència. Está compost per aquets apartats:

  1. Què és la videoconferència?
  2. Tipus de videoconferències.
  3. Aplicacions educatives.
  4. Eines de videoconferència.
  5. Fases de desenvolupament d'una videoconferència.
1. Què és una videoconferència?
El conjunt de programari i maquinari que permet la connexió simultanetja en temps real per mitjà d'imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactiva a persones que es troben geogràficament distants cinc si estigueren en un mateix lloc de reunió.
  • És un mitjà de comunicació audiovisual i multimèdia.
  • És un mitjà síncron que afavoreix a interacció en temps real.
  • Permet una comunicació bidireccional.
  • Facilita la comunicació independent de l'espai.
  • Permet incorporar diferents tipus de recursos.
  • Permet el seu enregistrament per visionar-ho en un altre moment. 
2. Tipus de videoconferències.

En funció del suport tecnològic:
  • Tipus1: sistemes de videoconferències basats en web. Utilitzen la xarxa com a plataforma i no és necesària la instal·lació de ningún progrmao plugin per al navegador.
  • Tipus 2: sistemes de videoconferència basats en la web que necessiten un plugin per a funcionar.
  • Tipus 3: Sistemes de videoconferència basats en escriptori.
En funció del nombre de connexions que es realitzen:
  • Videoconferència punt a punt: exixteixen dos equips connectats.
  • Videoconferència multipunt: més de dos equips connectats.
3. Aplicacions educatives.

Educació a distància:
  • Cursos, lliçons i tutories.
  • Alumnes assisteixen a classes no ofertes en el seu centre.
  • Tutoria remota per atenció personal.
  • Professors comparteixen docència amb altres professors remots de la mateixa temàtica.
  • Cursos oferts fora de l'horari per a estudiants que no poden assistir en l'horari normal.
Consulta a expert:

  • Panell de discussió.
  • Un expert respon qüestions
  • Esdeveniments remots
  • Contacte amb investigadors del camp.
  • Compartir experiències i interaccionar com protagonistes d'esdeveniments.
Projectes multicentros:
  • Professors i alumnes col·laboren i intercanvien informació amb altres centres.
  • Debats i conferències d'investigació compartits per diverses escoles.
  • Aprenentatge col·laboratiu distribuït.
  • Col·laboració i comunicació en projectes col·laboratius.
Activitats professionals:
  • Observació de pràctiques i discussió posterior.
  • Cursos per a professors en servei
  • Tutorització de pràctiques remotes.
  • Intercanvis i discussió de mètodes.
Activitats comunitàries:
  • Sessions parlamentàries.
  • Suport a interessos especials.
  • Educació d'adults.
  • Trobades virtuals amb personalitats.
4. Eines de videoconferència.
  • Skype: és un programa que has d'instal·lar en l'ordinador i et permet realitzar trucades d'un  a un altre a través d'Internet sense cap cost, encara que compta amb la possibilitat de realitzar trucades a mòbils amb tarifes pròpies.
  • Ichat: és un programa de MAC per realitzar videoconferències encara que com funciona a través de AIM també permet utilitzar-lo amb PC. És un progrma gratuït.
  • Adobe connect: és una de la suite de Adobe de pegament permet segons les versions la possibilitat d'establir rols als usuaris, compartir arxius, pissarra, gravar sessions.
Critèris de videoconferència:
  1. Funcionament de l'equip.
  2. Tècniques i estratègies emprades.
  3. Coordinació amb el personal responsable.
  4. Avaluació de la presentació.
  5. Materials emprats.
  6. Temps.
Fases del desenvolupament d'una conferència.
  • Preparació, presa de contacte.
  • Desenvolupament, reacció dels estudiants.
  • Activitats d'extensió, realització de les activitats per part dels estudiants.
















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada