- Què és la videoconferència?
- Tipus de videoconferències.
- Aplicacions educatives.
- Eines de videoconferència.
- Fases de desenvolupament d'una videoconferència.
1. Què és una videoconferència?
El conjunt de programari i maquinari que permet la connexió simultanetja en temps real per mitjà d'imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactiva a persones que es troben geogràficament distants cinc si estigueren en un mateix lloc de reunió.
- És un mitjà de comunicació audiovisual i multimèdia.
- És un mitjà síncron que afavoreix a interacció en temps real.
- Permet una comunicació bidireccional.
- Facilita la comunicació independent de l'espai.
- Permet incorporar diferents tipus de recursos.
- Permet el seu enregistrament per visionar-ho en un altre moment.
2. Tipus de videoconferències.
En funció del suport tecnològic:
- Tipus1: sistemes de videoconferències basats en web. Utilitzen la xarxa com a plataforma i no és necesària la instal·lació de ningún progrmao plugin per al navegador.
- Tipus 2: sistemes de videoconferència basats en la web que necessiten un plugin per a funcionar.
- Tipus 3: Sistemes de videoconferència basats en escriptori.
En funció del nombre de connexions que es realitzen:
- Videoconferència punt a punt: exixteixen dos equips connectats.
- Videoconferència multipunt: més de dos equips connectats.
3. Aplicacions educatives.
Educació a distància:
- Cursos, lliçons i tutories.
- Alumnes assisteixen a classes no ofertes en el seu centre.
- Tutoria remota per atenció personal.
- Professors comparteixen docència amb altres professors remots de la mateixa temàtica.
- Cursos oferts fora de l'horari per a estudiants que no poden assistir en l'horari normal.
Consulta a expert:
- Panell de discussió.
- Un expert respon qüestions
- Esdeveniments remots
- Contacte amb investigadors del camp.
- Compartir experiències i interaccionar com protagonistes d'esdeveniments.
Projectes multicentros:
- Professors i alumnes col·laboren i intercanvien informació amb altres centres.
- Debats i conferències d'investigació compartits per diverses escoles.
- Aprenentatge col·laboratiu distribuït.
- Col·laboració i comunicació en projectes col·laboratius.
Activitats professionals:
- Observació de pràctiques i discussió posterior.
- Cursos per a professors en servei
- Tutorització de pràctiques remotes.
- Intercanvis i discussió de mètodes.
Activitats comunitàries:
- Sessions parlamentàries.
- Suport a interessos especials.
- Educació d'adults.
- Trobades virtuals amb personalitats.
4. Eines de videoconferència.
- Skype: és un programa que has d'instal·lar en l'ordinador i et permet realitzar trucades d'un a un altre a través d'Internet sense cap cost, encara que compta amb la possibilitat de realitzar trucades a mòbils amb tarifes pròpies.
- Ichat: és un programa de MAC per realitzar videoconferències encara que com funciona a través de AIM també permet utilitzar-lo amb PC. És un progrma gratuït.
- Adobe connect: és una de la suite de Adobe de pegament permet segons les versions la possibilitat d'establir rols als usuaris, compartir arxius, pissarra, gravar sessions.
Critèris de videoconferència:
- Funcionament de l'equip.
- Tècniques i estratègies emprades.
- Coordinació amb el personal responsable.
- Avaluació de la presentació.
- Materials emprats.
- Temps.
Fases del desenvolupament d'una conferència.
- Preparació, presa de contacte.
- Desenvolupament, reacció dels estudiants.
- Activitats d'extensió, realització de les activitats per part dels estudiants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada