dimecres, 13 d’abril del 2016

TEMA 8.

Dia 16 dE Març. Tema 8. WEBQUEST. Aquest tema consta dels següets apartats:

  1. Definició de WebQuest.
  2. Tipus de WebQuest.
  3. Parts d'una WebQuest.
  4. Definició de Caça del Tresor

1. Definició de WebQuest

  • Una forma d'utilitzar didàcticament internet.
  • Una activitat de recerca d'informació de forma guiada.
  • L'activitat es centra en l'ús de la informació, anàlisi, síntesi i més que en la recerca.
  • Els alumnes treballen de forma autónoma construint el coneixement.
  • El docent orienta tot el procés.
2. Tipus de WebQuest


WebQuesta a curt termini:
  • És l'adquisició i inteegració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses mtèries.
  • Es dissenya per a ser acabat d'un a tres períodes de classe.
WebQuest a llarg termini:
  • Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe.
  • Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una eina informàtica.
3. Parts d'una WebQuest.
  • Introducció> presenta el planteament en general de la WebQuest a tot el grup
  • Tasca> s'identifica amb l'onjectiu final de la WebQuest allò que ha d'elaborar-se a l'acabar la WebQuest.
  • Procés> s'indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. Crear una pàgina i explicar breument els objectius de cada activitat.
  • Avaluació> on s'indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran. S'haurà de fer una rúbrica.
  • Conclusió> on apareixen les reflexions finals.
  • Orientacions per al prefessor> on apareixen suggeriments per a utilitzar la WebQuest en classe.
5. Definició de Caça del Tresor.
  • La caça del Tresor són una sèrie de preguntes in una llista d'adreces o pàgines web de les quals poden extraure's o inferir-se respostes.
  • Existeix una pregunta final que serveix per apoder integrar tots els coneixements que s'han desenvolupat en es passos anteriors.
  • Són una eina TIC excel·lent per a utilitzar-se en el saló de les classes sota el principi que "primer és la metodologia i després la tècnica".
  • Presenta l'avantatge que aquesta metodologia es pot utilitzar sense internet per això són necessa`ries revistes, periòdics i/o llibres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada