dimecres, 24 de febrer del 2016

TEMA 4.

Hui dia 24 de febrer hem donat el Tema 4. LA SOCIETAT TIC. Els punts que nem a desenvolupar en aquest tema són: 

  1. Característiques de la SOcietat TIC
  2. Què són les TIC?
  3. Característiques de les TIC.
  4. Aportacions de les TIC.
  5. Limitacions de les TIC.
1.Característiques de la Societat TIC:
  • Gran presència del "mass media" i de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació amb els seus llenguatges audiovisuals en tots elsàmbits de la societat: oci, llar, món laboral.
  • Gran quantitat d'informació al nostre abast. Cada vegada ens resulta més fàcil accedir a tot tipus d'informació però precisament l'abundància de dades que tenim, ens fa dificil seleccionar en cada cas la informació més desitjada.
  • Continguts avanços científics i tecnològics en tots els camps del saber  especialment en bioengenyeria, engenyeria genética, noves tecnologies. El coneixement es va renovant veloçment.
  • La fí de l'era industrial: La major part de la població activa dels països, els quals s'ha consalidat la "societat  de la informació" treballa en el sector serveis, i gairebé sempre amb una forta dependència de les TIC per a realitzar el seu treball.
  • Nous entorns laborals. Les noves tecnologies revolucionen l'organització dels entorns laborals i obrin gran possibilitats al tele-treball.
  • Libertat de moviment. La "societat de la informació".
2. Que són les TIC?

-Conjunt de processos i productes derivats de les eines (maquinària i programari) suports i canals de comunicació relacionats amb l'emmagatzematge, processament i transmissió digital de la informació.

3. Característiques de les TIC:
  • Inmaterialitat
  • Deslocalització
  • Interactivitat
  • Instantanelitat
  • Reproducció ilimitada
  • No linealitat (hiperenllaços)
  • interconexió
  • Diversitat i multiformat (text, imatge, so)
4. Aportacions de les TIC:
  • Fàcil accés a tot tipus d'informació, sobre qualsevol tema i en qualsevol format. La informació és la matèria primera que necessitem per a crear coneixements.
  • Instruments per a tot tipus de procés de dades. Els sistemes informàtics integrats per ordinadors perifèrics i programes, ens permet realitzar qualsevolo tipus de procés.
  • Canals de comunicacií immediata, sincronia autóctona oer a obtindre informació i contar a qualsevol persona o institució del món mitjançant l'edició i difusió d'informació.
  • Emmagatzematge de grans quantitats d'informació, en petits suports de fàcil transport.
  • Automatització de tasques, mitjançants la programació d'activitats.
  • Interactivitat. Els ordinadors ens permeten "dialogar" amb programes de gestió, etc.
  • Homogenelització dels codis emprats per al registre de la informació mitjançant la digitalització de tot tipus d'informació.
  • Instrument cognitiu que potència les nostres capacitats mentals i permet el desenvolupament de noves maneres de pensar.
5. Limitacions de les TIC:
  • Problemes tècnics: incompatibilitats entre diversos tipus d'ordinador i sistemes operatius.
  • Falta de formació: la necessitat d'uns coneixements tècnics i pràctics que totes les persones han d'aprendre, la necessita d'aptituds i actituds favorables.
  • Problemes de seguretat: circumstàncies com el risc que es produeixen accessos no autoritzats als ordinadors de les empreses que estan connectts a internet i el possible robatori dels codis de les targetes de crèdit al comprar a les botigues virtuals.
  • Barreres econòmiques: a pesar del progressiu abaratament dels equips i programes informàtics, el seu preu encara resulta prohibitiu per a moltes famílies.
  • Barreres culturals: l'idioma dominant, l'anglés, en el qual vénen moltes referències i informació d'internet, etc.

dilluns, 22 de febrer del 2016

Pràctica.3.1

Hui dia 19 de febrer el que hem fet en aquesta sessió ha sigut continuar editant el vídeo del YouTube sobre l'aplicació de les TIC en Primària que hem d'entregar el dia 7. A part d'editar el vídeo hem aprofitat també per a acabar l'exposició  sobre l'utilització educativa del so, música i ràdio.

TEMA 3.


Hui dia 17 de febrer hem donat el Tema 3. DOCENCIA VIRTUAL: E-LEARNING I B-LEARNING. Els punts que nem a desenvolupar en aquest tema són: 



  1. Què és E-Learning?
  2. Característiques E-Learning.
  3. Avantatges E-Learning.
  4. Inconvenients E-Learning.
  5. Què és B-Learning.
  6. Aspectes importants d'un sistema B-Learning.
1.Què és E-Learning?

Formació que utilitza la xarxa tecnológica de distribució de la informació. Siga la xarxa oberta (internet) o tancada (intranet)

Un ensenyament a distància obert, flexible i interactiu basat en l'ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix internet.

Permet la distribució i l'accés a col·leccions de materials d'aprenentatge sobre un mitjà electrònic utilitzan un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l'intercanvi.

2.Característiques E-Learning
  • ús de navegador Web per accedir a la informació.
  • Aprenentatge molt recolzat en Tutories.
  • Materials digitals i aprenentatge flexible.
  • Ús de protocols TCP i HTTP per facilitar la comunicación.
  • Aprenentatge mitjançant PC.
  • Aprenentatge individualitzar versus col·laboratiu interactiu.
  • Utilització d'eines síncrones i asíncrones.
  • Conexió profesor-alumne separats per espai temps.
  • Multimèdia/Hipertextual-Hipermedia.
3.Avantatges E-Learning.
  • Posa a la disposició dels alumnes molta informació.
  • Facilita l'actualització de la informació i dels continguts.
  • Permet la deslocalització del coneixement.
  • Facilita l'autonomia de l'estudiant.
  • Propicia una formació "Just in Time"
  • Afavoreix una formació multimèdia.
  • Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
  • Estalvia costos i despaçaments.
  • Facilita l'us dels materials en diversos cursos.
  • Facilita una formació grupal i col·laborativa.

4.Inconvenients E-Learning.
  • Mñes inversió de temps per part del profesor.
  • Mínimes competències tecnològiques de profesor i alumne.
  • Habilitats de l'alumnat per a l'aprenentatge auònom.
  • Disminueix la qualitat de la formació si no existeixen adequat de profesor/alumne.
  • Requereix més treball del convencionalismo.
  • Baixa qualitat de molts continguts.
5.Què és B-Learning.

Combina l'ensenyament cara a cara amb l'ensenyament virtual (Coaten, 2003).

Combinació de les clases magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistrament de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l'anssenyament (Brodsky, 2003).

Qualsevol posible combinació d'un ampli ventall de mitjans per a l'aprenentatge dissenyats per a resoldre problemas específics (Brennan, 2004).

Les e-eines cominades amb altres més convencionals, el docent haurà d'assumir responsabilitats atorgant les tutories presencial i pel model tradicional (Amar, 2007).

6.Aspectes importants d'un sistema B-Learning.

Cal incloure en l'aprenentatge, les propietats de l'espai virtual. S'ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes están conectats.

La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seva interpretació.

Permet adquirir coneixements tècnics funcionats.

No s'aprèn en solitari, sinò en solidari en comunicación amb les altres mitjaçant fórums, xats, etc.

Les tutories apareixen com una possibilitat d'ajuda tant en l'enssenyament presencial com a distancia.

Permet la formació de professionals amb competencia integrals, círitc, creativitat i coneixement de la societat.