dissabte, 5 de març del 2016

Amplicació T2.

L'ENSENYAMENT DEL DISSENY: EL DISSENY DE L'ENSENYAMENT.


L'objectiu del disseny és conceptualitzar i després produir canvis amb finalitats positives. De la mateixa manera, l'ensenyament del disseny implica comprendre tant el procés del disseny com l'estudiant, i després dissenyar i afavorir les circumstàncies en què l'aprenentatge de l'alumne podrà aflorar. Els dissenyadors solen resistir-se a les invitacions per parlar del seu pensament; segons ells, els productes del seu pensament parlen de manera més efectiva que les paraules. Els professors de disseny descriuen complexitats similars de pensament i d'acció. És possible que necessitin equilibrar el conflicte entre les preferències de l'estudiant per un tipus d'enfocament cap als problemes de disseny i l'enfocament dels requeriments de l'escola. Han de tenir en compte les diverses necessitats i capacitats de molts estudiants; han de saber maniobrar al voltant de les limitacions imposades per l'escola o el currículum; sovint han de reconciliar els seus propis valors, en conflicte amb l'aprenentatge, la disciplina i la productivitat dels alumnes. En considerar estratègies alternatives per ajudar els estudiants a aprendre, conceben i projecten les conseqüències de l'aprenentatge dels alumnes per a cada estratègia. En resum, el paper del professor és convertir les capacitats i destreses desconegudes dels alumnes en professionalisme madur. 



ROL DE L'ALUMNE I DEL PROFESSOR.

L'alumne

L'alumne serà responsable del seu aprenentatge, en forma honesta i constant i assumirà un paper participatiu i col·laboratiu en el procés a través de certes activitats amb disposició per a recolçar als seus companys i permetre que el recolçen quan siga necessari:
  • Interactua amb els altres membres del grup per a establir dubtes o comentar els resultats de les seues investigacions.
  • Valora la participació del seus companys en l'adquisició de coneixements.
  • Desenvolupa mitjançan el treball col·laboratiu la seua capacitat d'escoltat i compliment de compromissos.
  • Realitza els ejercicis propostos pel professor.
  • Participa individual i col·laborativament en la resolució de problemes.

El professor 

EL paper del professor serà facilitador en l'aprenentatge de l'alumne, clarificant els conceptes adquirits. Utilitzant la tècnica de la pregunta i considerant l'aprenentatge significatiu, a partir de la informació prèvia de l'alumne i de les lectures i investigacions realitzades per cada estudiant, construirà, reconstruirà o afirmarà els coneixements que tinguen sobre els temes que seran tractats a la classe.
El professor en explicar un tema farà preguntes obertes a partir de les lectures i serà consultat quan un equip tinga alguna dificultat al estar resolent problemes, asumint un paper de tutor i guia.
  • Genera un ambient a l'aula que permet als alumnes aprendre a comportar-se de manera íntegra acorde amb la misió del ITESM
  • Facilita i guia el procés d'ensenyança-aprenentatge.
  • Asegura que alguns critèris d'avaluació per al curs siguen clars per a tots els alumnes.
  • Retroalimenta els resultats dels exàmens, de tal manera que li servisca per a prendre decisions que permetisquen millorar el procés d'ensenyança-aprenentatge.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada