divendres, 4 de març del 2016

Ampliación T.1

VIDEO: ¿QUÈ ÉS LA COMPETÈNCIA DIGITAL?

En aquest vídeo, Manuel Area Moreira ens fa una explicació clara i senzilla del concepte de Competència Digital i  com es treballa mitjançant les TIC a les escoles.
Tot ve des del segle XIX on per primera vegada es va desenvolupar un sistema escolar al servei de l'estat nacional i nascuda per a la societat industruial. Molts autors consideren l'escola com a un sinònim de la fàbrica. Es considerava a l'aprenentatge com acumulació de dades on el docent es convertia en el protagonista de l'ensenyança, utilitzant mètodes didàctics expositius i un aprenentatge per exposició....

https://www.youtube.com/watch?v=V_HOIsP-Ix8



PLÀ TIC: UNIVERTITAT CARDENAL HERRERA

El món en què vivim s'encontra en una contínua transformació, marcada pels canvis socials, econòmics, polítics i tecnològics. Vivim en una societat que evoluciona molt ràpidament i els canvis que es produeixen en la tecnologia són cada vegada més ràpids i tenen conseqüències a les nostres vides. Els mitjans tecnollògics han invadit tots els àmbits de l'èsser humà fins el punt de contemplar-se de forma abusiva als espais  de la nostra vida. Les TIC  incideixen de manera directa i indirecta en nombrosos aspectes de la nostra vida, ja que estan formant part de les nostres estructures econòmiques, socials i culturals. Si la societat actual evoluciona amb grans canvis i trasformacions a nivell tecnològic, el sistema educatiu com a pilar fundamental de la societat, no pot quedat absolt i deu adaptar-se a les seues demandes. Per això, els centres educatius estan obligats a evolucionar i tenen la necessitat d'innovar i millorar per a poder aconseguir una educació de qualitat. 



PLÀ D'INTEGRACIÓ TIC: GENERALITAT VALENCIANA

Què és?
La Consellerea d'Educació va implantar el Plà Integra-TIC amb la finalitat de convertir l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en un element integrador i innovador.
Aquest plà preten  per una part facilitar l'accés a tot el nostre alumnat amb muinusvalia física o psóquica a les TIC, i aconseguir per mitjà de les mateixes una millor i més fàciñl integració i una millora de la seua qualitat de vida.
Per altra part, preten facilitar el procés d'aprenentatge de l'alumnat que per algun motiu de salud no pot assistir al seu centre educatiu per un llarg període de temps, i finalment, facilitar la integració de l'alumnat extranger al nostre sistema educatiu.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada