dilluns, 22 de febrer del 2016

TEMA 3.


Hui dia 17 de febrer hem donat el Tema 3. DOCENCIA VIRTUAL: E-LEARNING I B-LEARNING. Els punts que nem a desenvolupar en aquest tema són: 



  1. Què és E-Learning?
  2. Característiques E-Learning.
  3. Avantatges E-Learning.
  4. Inconvenients E-Learning.
  5. Què és B-Learning.
  6. Aspectes importants d'un sistema B-Learning.
1.Què és E-Learning?

Formació que utilitza la xarxa tecnológica de distribució de la informació. Siga la xarxa oberta (internet) o tancada (intranet)

Un ensenyament a distància obert, flexible i interactiu basat en l'ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix internet.

Permet la distribució i l'accés a col·leccions de materials d'aprenentatge sobre un mitjà electrònic utilitzan un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l'intercanvi.

2.Característiques E-Learning
  • ús de navegador Web per accedir a la informació.
  • Aprenentatge molt recolzat en Tutories.
  • Materials digitals i aprenentatge flexible.
  • Ús de protocols TCP i HTTP per facilitar la comunicación.
  • Aprenentatge mitjançant PC.
  • Aprenentatge individualitzar versus col·laboratiu interactiu.
  • Utilització d'eines síncrones i asíncrones.
  • Conexió profesor-alumne separats per espai temps.
  • Multimèdia/Hipertextual-Hipermedia.
3.Avantatges E-Learning.
  • Posa a la disposició dels alumnes molta informació.
  • Facilita l'actualització de la informació i dels continguts.
  • Permet la deslocalització del coneixement.
  • Facilita l'autonomia de l'estudiant.
  • Propicia una formació "Just in Time"
  • Afavoreix una formació multimèdia.
  • Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
  • Estalvia costos i despaçaments.
  • Facilita l'us dels materials en diversos cursos.
  • Facilita una formació grupal i col·laborativa.

4.Inconvenients E-Learning.
  • Mñes inversió de temps per part del profesor.
  • Mínimes competències tecnològiques de profesor i alumne.
  • Habilitats de l'alumnat per a l'aprenentatge auònom.
  • Disminueix la qualitat de la formació si no existeixen adequat de profesor/alumne.
  • Requereix més treball del convencionalismo.
  • Baixa qualitat de molts continguts.
5.Què és B-Learning.

Combina l'ensenyament cara a cara amb l'ensenyament virtual (Coaten, 2003).

Combinació de les clases magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistrament de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l'anssenyament (Brodsky, 2003).

Qualsevol posible combinació d'un ampli ventall de mitjans per a l'aprenentatge dissenyats per a resoldre problemas específics (Brennan, 2004).

Les e-eines cominades amb altres més convencionals, el docent haurà d'assumir responsabilitats atorgant les tutories presencial i pel model tradicional (Amar, 2007).

6.Aspectes importants d'un sistema B-Learning.

Cal incloure en l'aprenentatge, les propietats de l'espai virtual. S'ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes están conectats.

La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seva interpretació.

Permet adquirir coneixements tècnics funcionats.

No s'aprèn en solitari, sinò en solidari en comunicación amb les altres mitjaçant fórums, xats, etc.

Les tutories apareixen com una possibilitat d'ajuda tant en l'enssenyament presencial com a distancia.

Permet la formació de professionals amb competencia integrals, círitc, creativitat i coneixement de la societat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada