dilluns, 15 de febrer del 2016

TEMA 2.

Hui dia 10 de febrer hem donat el Tema 2. INTEGRACIÓ DE LES TIC AL CURRICULUM. Els punts que nem a desenvolupar en aquest tema són: 


  1. Paradigmes educatius.
  2. Implicacions per al disseny de l'ensenyament.
  3. Evolució del model d'ensenyment-aprenentatge.
  4. Principis generals.
  5. Nous rols del professorat (I) (II)
  6. Dimensons de l'alfabetització digital.
1. Paradigmes educatius:
  • P. Conductista: màquina que aprèn conductes mesurables, observables i quantificables.
  • P. Cognitiu: organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius. 
  • P. Ambientalista: escenari on es realitzen les interaccions entre personesi el medi ambient.
  • P. Constructivista: organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius en un escenari d’aprenentatge.
   2. Implicacions per al disseny de l'ensenyament:
  


  •   El currículum es considera tancat i obligatori. 
  •  Disseny de la instrucció amb definició precisa de continguts i objectius. 
  •   Els aprenentatges complexos es poden descompondre en tasques més simples. 
  •  L’avaluació dels resultats es centra en el producte final, sense tindre en compte el procés.
  •   La motivació depèn de reforços externs.

3. Evolució del model d'ensenyament-aprenentatge (I):


  • Aprenentatge com adquisició de coneixement.
  • Aprendre és adquirir coneixements.
  • El professor transmet la informació.
  • El control de l’aprenentatge està en mans del professor.
  • Els continguts estan centrats en el curriculum. 
  • El paper del professor és ensenyar, transmetre coneixements.
  • El paper de l’alumne és adquirir-los.

3. Evolució del model d'ensenyament-aprenentatge (II):

  •   Aprenentatge com construcció del significat
  •   L’avaluació no es centra només en el producte de l’aprenentatge, sinó també en el procés.
  •   El paper del professor és intervindré en l’aprenentatge de l’alumne. 
  •    El paper de l’alumne és aprendre a aprendre.
  •    L’alumne com subjecte autònom, el control de l’aprenentatge està a les seues mans des del principi.
  •     L’aprenentatge es concep com a recerca activa i constructiva.
  •     Importen els continguts però també els processos.

  4. Principis generals per a la integració de les TIC:
  •   Qualsevol tipus de mitjà des del més complex fins al més elemental ha d’estar justificat segons el procés comunicatiu.
  •  L’aprenentatge no depèn del mitjà, sinó fonamentalment de les estratègies i tècniques didàctiques aplicades.
  •   Abans de plantejar-nos que mitjà utilitzar, hem de plantejar-nos per qui, com ho anem a utilitzar i que pretenem d’ell.
  •   Cap mitjà funciona en el buit, sinó en un context complex.
e 5. Nous rols del professorat:
  •   Dissenyadors
  •   Avaluadors i seleccionadors de les TIC.
  •   Consultors d'informació.
  •   Orientadors.
  •   Avaluadors de forma continua.
  6. Dimensions de l'alfabetització digitals:
  •   Investigadors= ús de les eines TIC per a la investigació i treball acadèmic.
  •   Crítica= capacitat per a avaluar de forma crítica els beneficis i costos de les TIC.
  •   Plà de publicació= coneixement de formes i mètodes d'acceés a recursos informacionals.
  •   Tecnologies incipients= capacitat per comprendre les innovacions tecnològiques i per prendre decisions intel·ligents.
  •   Sociocultural= comprensió de la situació i producció de la informació.
  •   Eines= coneixement i ús del programari i programes.

d







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada