- Paradigmes educatius.
- Implicacions per al disseny de l'ensenyament.
- Evolució del model d'ensenyment-aprenentatge.
- Principis generals.
- Nous rols del professorat (I) (II)
- Dimensons de l'alfabetització digital.
1. Paradigmes educatius:
- P. Conductista: màquina que aprèn conductes mesurables, observables i quantificables.
- P. Cognitiu: organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius.
- P. Ambientalista: escenari on es realitzen les interaccions entre personesi el medi ambient.
- P. Constructivista: organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius en un escenari d’aprenentatge.
2. Implicacions per al disseny de l'ensenyament:
- El currículum es considera tancat i obligatori.
- Disseny de la instrucció amb definició precisa de continguts i objectius.
- Els aprenentatges complexos es poden descompondre en tasques més simples.
- L’avaluació dels resultats es centra en el producte final, sense tindre en compte el procés.
- La motivació depèn de reforços externs.
3. Evolució del model d'ensenyament-aprenentatge (I):
- Aprenentatge com adquisició de coneixement.
- Aprendre és adquirir coneixements.
- El professor transmet la informació.
- El control de l’aprenentatge està en mans del professor.
- Els continguts estan centrats en el curriculum.
- El paper del professor és ensenyar, transmetre coneixements.
- El paper de l’alumne és adquirir-los.
4 3. Evolució del model d'ensenyament-aprenentatge (II):
- Aprenentatge com construcció del significat
- L’avaluació no es centra només en el producte de l’aprenentatge, sinó també en el procés.
- El paper del professor és intervindré en l’aprenentatge de l’alumne.
- El paper de l’alumne és aprendre a aprendre.
- L’alumne com subjecte autònom, el control de l’aprenentatge està a les seues mans des del principi.
- L’aprenentatge es concep com a recerca activa i constructiva.
- Importen els continguts però també els processos.
4. Principis generals per a la integració de les TIC:
- Qualsevol tipus de mitjà des del més complex fins al més elemental ha d’estar justificat segons el procés comunicatiu.
- L’aprenentatge no depèn del mitjà, sinó fonamentalment de les estratègies i tècniques didàctiques aplicades.
- Abans de plantejar-nos que mitjà utilitzar, hem de plantejar-nos per qui, com ho anem a utilitzar i que pretenem d’ell.
- Cap mitjà funciona en el buit, sinó en un context complex.
e 5. Nous rols del professorat:
- Dissenyadors
- Avaluadors i seleccionadors de les TIC.
- Consultors d'informació.
- Orientadors.
- Avaluadors de forma continua.
6. Dimensions de l'alfabetització digitals:
- Investigadors= ús de les eines TIC per a la investigació i treball acadèmic.
- Crítica= capacitat per a avaluar de forma crítica els beneficis i costos de les TIC.
- Plà de publicació= coneixement de formes i mètodes d'acceés a recursos informacionals.
- Tecnologies incipients= capacitat per comprendre les innovacions tecnològiques i per prendre decisions intel·ligents.
- Sociocultural= comprensió de la situació i producció de la informació.
- Eines= coneixement i ús del programari i programes.
d
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada