diumenge, 17 d’abril del 2016

Ampliació T.9

QUÈ ÉS UNA VIDEOCONFERÈNCIA?

La videoconferència és la comunicació de vídeo i al mateix temps so. En telefonia mòbil es denomina UMTS (Universal Movil Telecomunication System), com a servei vinculat a les grans companyies solament es troba disponible en Estats Units i part d'Europa, però mitjançant internet es troba a l'abast de tothom amb accés a la xarxa amb amplada de banda suficient. La videoconferència és un mitjà pel qual els individus es poden trobar cara a cara i en temps real per a parlar. Es necessita un ordinador amb un software, una càmera de vídeo i una connexió a Internet de bona qualitat.
La videoconferència permet a un grup de persones ubicades en llocs distints dur a terme reunions com si estigueren en la mateixa sala. És una combinació tecnològica d'àudio, vídeo i xarxes de comunicació que serveix perquè grups o individus puguen trobar-se cara a cara en un temps real per interaccionar.
És un sistema de comunicació dissenyat per a portar a terme trobades a distància, el qual, ens permet la interacció visual, auditiva i verbal amb persones de qualsevol part del món; sempre que els llocs web a distància tenguin equips compatibles i un enllaç de transmissió entre ells.
Amb la videoconferència podem compartir aplicacions, intercanviar punts de vista, mostrar i veure tot tipus de documents, dibuixos, gràfics, fotografies, imatges d'ordinador, vídeos, en el mateix moment; amb el fi de crear, visualitzar i modificar arxius de forma simultània; sense necessitat que ell o els participants hagin de traslladar-se al lloc en què s'estigui realitzant l'esdeveniment.
Existeixen dos criteris per a classificar les videoconferències: segons el nombre de punts de connexió i segons el format tècnic.

VENTATGES:
  • Reunir persones situades en diferents llocs geogràfics
  • Compartir idees, coneixements, informació...
  • Solucionar problemes
  • Planejar estratègies d'investigació
  • Negocis utilitzant tècniques audiovisuals
  • Sense inconvenients asociats a viatjar
  • Gastar-se diners
  • Pèrdua de temps
  • Ha capturat la imaginació de les persones de negocis
  • Líders gubernamentals
  • Educadors
  • Intercanvi d'idees més ràpid i freqüent
  • Augment de productivitat i ventatja competitiva
  • Competitivitat
DESVENTATGES:
  • Renta de canals de comunicació
  • Espais adequats per a l'equip
  • Serveis de manteniment i infraestructura
  • Medis de comunicació amb alts "anchos de banda"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada