QUÈ ÉS YOUTUBE?
YouTube és un portal de l'Internet que permet als seus usuaris pujar i visualitzar vídeos. Va ser creat al febrer de 2005 per Txad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim, els que es van conéixer treballant en PayPal. Un any més tard, YouTube va ser adquirit per Google en 1.650 milions de dòlars.
Esta plataforma compta amb un reproductor online basat en Flaix, el format desenvolupat per Atovó Systems. Una de les seues principals innovacions va ser la facilitat per a visualitzar vídeos en streaming, és a dir, sense necessitat de descarregar l'arxiu a la computadora. Els usuaris, per tant, poden seleccionar què vídeo volen veure i reproduir-ho a l'instant.
La idea original consistia a compartir vídeos personals amb amics. YouTube, no obstant això, va créixer de manera molt ràpida i prompte van començar a publicar-se fragments de pel·lícules, programes de televisió i vídeos musicals (videoclips). Moltes empreses inclús van decidir pujar comercials i difondre'ls a través del portal.
Un altre pas per a la popularitat de YouTube va ser la possibilitat d'incloure els vídeos en altres pàgines web i blogs només copiant un codi HTML. D'esta manera, els vídeos van transcendir al propi portal i van arribar a tot tipus de llocs.
Tal és l'avanç i creixement que ha experimentat Youtube que, a hores d'ara, és una de les plataformes mundials que ha passat a ser la ferramenta inclús publicitària de molts artistes. Prova d'això és que una gran quantitat de compositors i cantants opten per crear els seus propis canals en aquella per a així donar a conéixer els seus videoclips i tota aquella informació que puga ser-los d'interés als seus fans o la premsa.
Però no sols això. Youtube s'ha convertit a més en l'aparador perfecte per als que somien de ser cantants i de llançar al mercat els seus propis discos. Bona mostra d'això és l'artista espanyol Pablo Alborán que, arran de la publicació d'una de les seues cançons, va aconseguir ser un autèntic fenomen de masses i actualment triomfa en el panorama internacional venent milers d'àlbums.
I quelcom semblant va ser el que va succeir amb l'actual ídol de milions d'adolescents en tot el món: Justin Bieber. Este era un adolescent a què li agradava compondre i cantar i que no dubtava a penjar-se en Youtube mostrant el seu art. Així va ser com ho va descobrir un productor que li va donar la seua primera oportunitat en el mercat discogràfic.
Tot això sense oblidar tampoc que inclús líders polítics mundials han utilitzat este espai de la Xarxa per a llançar els seus missatges. Este ha sigut el cas, per exemple, de Tony Blair, el que fóra Primer Ministre britànic, qui va penjar un vídeo en aquell per a felicitar Nicolás Sarkozy per haver triomfat en les eleccions de França.
Un dels principals problemes de YouTube són els vídeos que violen els drets de propietat intel·lectual. Google (actual propietari de la plataforma) intenta bloquejar i eliminar els clips que infringixen la llei, encara que la quantitat d'usuaris que pugen vídeos fa que la tasca siga molt dificultosa.
YouTube també va haver d'enfrontar processos judicials per vídeos ofensius o que incitaven a la violència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada